FAQ (Veelgestelde vragen)

Komen er verzendkosten bij?

Nee, want de verzendkosten naar 1 adres in Nederland ( geen Waddeneiland) of naar 1 adres in België zijn inclusief. Er komen dus achteraf geen verzendkosten bij. Goederen worden geleverd op de begane grond en op werkdagen tussen 08.00 – 17.30 uur.

Komen er instelkosten bij?

Nee, want de instelkosten / opstartkosten zijn inclusief in de prijs. Er komen dus achteraf geen instelkosten bij. Instelkosten zijn de kosten die gemaakt worden om de drukmachines zó in te stellen dat ze op dat specifieke product uw logo in de juiste kleuren kunnen drukken of kunnen graveren.

Is de prijs inclusief BTW?

Nee, de prijs is niet inclusief BTW. De BTW wordt vermeld op de factuur die u ontvangt. Het totaalbedrag dat u op de eerste bevestiging van ontvangst ziet staan, is het bedrag exclusief BTW.

Wat is een digitale drukproef?

U ontvangt altijd een digitale drukproef van ons waarop het juiste product in de door u bestelde kleur met uw logo in de juiste kleuren en in het juiste drukformaat daarop afgebeeld, te zien is.

Een digitale drukproef is een digitaal gemaakte tekening. Het is géén daadwerkelijk bedrukt proefmodel. Een daadwerkelijk bedrukt proefmodel brengt kosten met zich mee. Een digitale drukproef is, in elk geval bij de eerste versie en bij een eerste wijziging, gratis.

Controle

U bent verantwoordelijk voor het controleren van de digitale drukproef. Er kunnen door allerlei omstandigheden onregelmatigheden of fouten zijn ontstaan in een drukproef. U dient ons er op te wijzen als u onregelmatigheden of fouten ziet. Het maken van een drukproef gebeurt grotendeels handmatig ( mensenwerk) en er kunnen fouten ontstaan.

Het belang van een drukproef is niet alleen om te kijken of alles er leuk uitziet maar vooral om te controleren of de opdruk op alle punten juist is. Als u een drukproef akkoord geeft, kan er achteraf niet gereclameerd worden n.a.v. fouten of onvolkomenheden die in de drukproef al zichtbaar waren.

Hoe lang duurt het voor er geleverd wordt?

Het gemiddelde aantal dagen dat het duurt om de bestelde goederen te leveren, worden per product vermeld. Dit aantal dagen is het aantal WERK-dagen NA akkoord op de digitale proef. Het aantal dagen geeft een indicatie en is geen absolute garantie. Er kan niet gereclameerd worden als er later geleverd wordt dan verwacht of gepland. Uiteraard zullen wij altijd ons uiterste best doen om uw bestelling tijdig af te leveren.

Wanneer moet ik betalen?

Bedrijven met een geldige KvK inschrijving kunnen betalen op factuur, binnen 2 weken na levering. Particulieren, stichtingen, verenigingen en bedrijven die buiten Nederland zijn geregistreerd, betalen vooraf. Ook bij ‘grote’ orders of voor ons nieuwe klanten, kan een vooruitbetaling worden gevraagd.

Waar kan ik de leveringsvoorwaarden lezen?

Op verzoek worden de Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden kosteloos toegezonden. De Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden kunnen ook worden geraadpleegd op www.promo2000.nl/leveringsvoorwaarden . De toepasselijkheid van enige andere algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Hoe weet ik wat de kwaliteit van een product is?

et is mogelijk om van te voren monsters toe te sturen en dat doen wij vaak, maar niet altijd, gratis. De monsters zijn onbedrukt of hebben een willekeurige bedrukking. Bij duurdere of in geval van meerdere artikelen wordt er een zichtfactuur meegestuurd. U ontvangt dan een factuur voor de kosten van het product en voor de verzendkosten.

Indien wij het monster in originele staat retour ontvangen, crediteren wij de productkosten. Stuur een email naar info@promo2000.nl en geef aan ons door welke monsters u graag wilt ontvangen. Reclamaties op grond van producteigenschappen die ook bij het monster aanwezig waren, worden niet geaccepteerd.

Afwijkingen

Kleuren, afwerkingen en andere onderdelen kunnen op de site anders tonen dan zij in werkelijkheid zijn. Wij adviseren om altijd een monster te bestellen zodat u weet welk product u gaat aanschaffen. Omdat producenten regelmatig nieuwe batches artikelen aanmaken, kunnen kleine afwijkingen of veranderingen in kleur of artikel aanwezig zijn t.o.v. geleverde monsters of geleverde vorige bestellingen. Dit is niet te voorkomen en daarom niet voor reclamaties of tegemoetkomingen vatbaar.

Promo2000 neemt geen reclamaties omtrent specifieke productspecificaties in behandeling als er voorafgaand aan de order geen sample van het product is aangevraagd.

Ik heb meer of minder geleverd gekregen dan ik besteld heb. Hoe kan dat?

Het is wettelijk bepaald dat leveranciers van bedrukte relatiegeschenken tot 10 procent meer of minder producten kunnen leveren. Als u bijvoorbeeld 1200 pennen bestelt, gaan er 1300 door de drukmachine. Het kan zijn dat er 1167 goed gelukt zijn of juist 1258. Weggooien is zonde maar bijdrukken is kostbaar. Om te voorkomen dat veel te veel of juist veel te weinig pennen worden geleverd is er wettelijk een percentage vastgesteld op 10 procent voor een eventuele onder- overlevering. Wij factureren het werkelijk geleverde aantal.

Kan ik mijn order annuleren?

Als u een order wilt annuleren kan dat kosteloos zolang er nog geen digitale drukproef door ons gemaakt is.
Als de digitale proef door u al akkoord is gegeven, worden in alle gevallen van annulering de gemaakte kosten, zoals kosten voor films, clichés, zeeframen, zetteksten, filmproeven, opmaak, DTP-werk en dergelijke, berekend. Daarnaast zal ook altijd  € 25,- administratiekosten berekend worden.
Annuleren is niet meer mogelijk als dat gedaan wordt nadat er 24 uur is verstreken na het akkoord geven van de digitale drukproef.